måndag, januari 7

upprörande

Sitter på biblioteket och pluggar. Vad händer? En mor uttrycker sig jäkligt ofärskämt mot sitt barn... "Sitt still och håll tyst, stör mig inte och var helt lugn...lyssna på  mig!". Inte lät hon glad heller... Vart tog respekten vägen? Vad tror hon att hon lär barnet??! Säger hon en enda förnedrande sak mer så ska jag be henne sitta still och hålla tyst. Orkar inte lyssna på trötta mamman mer... "Ursäkta jag hör inte din son men jag hör dig över hela biblioteket". Nu blev hon tyst iaf...

2 kommentarer:

Fliselin sa...

Sa du till henne? Bra gjort i så fall! Modigt!

Vesnas vardag sa...

Fliselin: Ja, lugnt & sansat. Tror hennes idé om "tystnad i biblioteket teorin" tog över & hon hörde inte sig själv. Hon tog inte illa vid sig, fick sig nog en tankeställare.